vrijdag 29 maart 2013

Flauwe jassen


Hoi Vera,

Jassen, wat een flauweriken zijn dat! Vaak te duur om meerdere stuks te bezitten maar wel bij uitstek in staat om je als een gebroken mens op een partijtje te laten arriveren. Ken jij dat niet? Je hebt zorgvuldig bepaald hoe je jezelf die ene avond op dat feest presenteert. De set klopt, je hebt je best gedaan op hoofd en haar en ook de tas is perfect afgestemd.

Helemaal in de plooi, hopend dat het niet te hard waait of regent sta je voor de kapstok om er daar achter te komen dat wind en regen eigenlijk je beste vrienden zijn. Dan mag je namelijk een taxi bellen en zou een colbert of jasje al volstaan. Nee niks van dat, het is alleen maar nog steeds heel erg koud. Dus trek je die mojomoordenaar van een praktische jas over je ensemble aan om tien minuten later als een geknakte roos je entree te maken.

Waar dit relaas vandaan komt? Het is uit mijn leven gegrepen. Het was de verjaardag van mijn dochter. Ik had dé rok aan, die ene van de vorige brief. Een dag vol familie en bekenden. Bij uitstek een moment om mezelf buiten mijn comfortzone te begeven en iedereen (inclusief mijzelf) te laten wennen aan deze nieuwe look. Alles ging prima, ik zag er goed uit en de eerste complimentjes van kerel en kind waren al binnen. Er moest alleen nog wat worden gehamsterd voor die middag dus we gingen de deur uit. Ik pakte een zwart leren jack van de kapstok en ik had meteen al het gevoel uit een pief-paf-western te zijn ontsnapt. Die enkellaarsjes raakten kant nog wal en toen ik mezelf in een spiegelende etalageruit zag lopen, zag ik een overstylde hippie in plaats van het mij zo bekende silhouet. Maar had ik een alternatief?? In mijn mooie getailleerde mantel zat kauwgom van een avondje kroeg en die parka was helemaal geen optie! Ik hoef toch niemand uit te leggen dat een lange wijde jas op een eveneens lange wijde rok geen porum is?
Eenmaal thuis had ik gelukkig nog een paar uur de tijd om me te herpakken. Want wat stel ik me toch aan, het is de verjaardag van mijn dochter dus voel ik me sowieso trots. Rug recht en nog een paar keer spiegelen om dat enge jasgevoel van me af te schudden. Resultaat: 10 complimentjes! Die Reset begint eindelijk zijn vruchten af te werpen. Dat werd tijd!

liefs Jeanine

Ik heb meteen even opgezocht hoe je kauwgom uit een kledingstuk kunt verwijderen. Je kunt er pindakaas op smeren of het kledingstuk even in de vriezer leggen. Ik ga de wasbenzine-tip proberen: “Resten kauwgom zijn gemakkelijk te verwijderen met wasbenzine en een stuk keukenrol. De keukenrol vochtig maken met de wasbenzine en voorzichtig poetsen.”

Geen opmerkingen: