zondag 28 april 2013

BH lobby


Lieve Vera,

Het eerste product waar ik echt op mispak is... jawel, een bh. Dat moment zat er natuurlijk aan te komen na het inkoop-fiasco van oudjaarsdag. Ik heb er nog twee die doen wat ze moeten doen en de rest draag ik meer uit gewoonte dan dat ze de zaak nog enigzins ophouden.
Hoe geef ik hier in hemelsnaam nou een F.R.-waardige twist aan? Het is freakin' april dus we hebben nog 8 maanden te gaan. 8 maanden! 2 bh's, dat is er eentje aan en eentje in de was. Dat gaat misschien 2, max 3 maanden goed maar dan... Boontje komt om zijn loontje.

Deze boon heeft een dus rigoureus besluit genomen. Ik ga gewoon wat vaker zonder bustehouder de wereld in. Ja Vera, los in de kooi. Het moment is daar. Tijdens vakanties geef ik de dames al jaren de vrijheid. Waarom beperk ik dat eigenlijk tot die paar weken per jaar terwijl het dus eigenlijk iedere dag vakantie zou kunnen zijn? Het voelt ook echt een beetje als vakantie: een beetje stout, soms koud en geen last meer van afzak- en kriebel toestanden. Daarbij bespaart het me ook nรก dit jaar behoorlijk wat geld. Want zo'n balkonnetje kan flink in de papieren lopen als je tenminste een charmant exemplaar wil.

Ik zag het wel weer zitten om alle vrouwen op te roepen voor een bra-burning evenement. Veel te lang geleden! Maar druk zal het niet worden, daar ben ik al achter. Onder mijn vrienden heb ik namelijk niet veel medestanders kunnen vinden. Het standaard antwoord op mijn voornemen: "Daar krijg je toch hangborsten van?!" Nee zeg, stel je voor. Dat willen we natuurlijk niet. Weet je, ik denk dat het een compleet achterhaald verzinsel is van de bh-lobby uit de 60's. Maffia praktijken met de borsten van onze moeders als inzet. 
Een potloodtest ieder half jaar zal hierover wat meer zekerheid kunnen bieden maar vooralsnog waag ik het erop. Het bevalt me wel. Alhoewel ik nog niet helemaal cold turkey durf te gaan. Daarvoor kan ik me iets te veel situaties kan voorstellen waarbij een "Jennifer-Anniston-momentje" de productiviteit niet ten goede komt.

Ik hou je op de hoogte.

Kus Jeanine





Geen opmerkingen: