zaterdag 4 januari 2014

Eind goed, nieuw goed.


Vera,

Vorige week hebben we ons Fashion Reset jaar in stijl afgesloten. In intieme kring hebben we afscheid genomen van die stuks uit onze kleding kast waar we zelfs het afgelopen jaar niet naar hebben omgekeken. Best veel, best erg.
Klein gezelschap, kleine prijsjes maar groot geluk bij de half ontblote vrouwmensen vol met bubbels die op hun beurt ons weer blij maakten met klein kapitaal voor onze eerste onwennige aanschaffen van 2014.

Alhoewel onwennig? Wie hou ik voor de gek? Dit heb ik al gekocht:
- Pantoffels. Van die vervilte Tiroler vrienden met een in rubber gedoopt zooltje. Na drie jaar kan ik zeggen dat, iedere dag op nepleren Bristol sloffen met polyester schaap als voering rondstiefelen echt verkeerde zuinigheid is. Hoezo geef ik relatief zo makkelijk honderdvijftig euro uit voor een ongemakkelijk paar schoenen dat ik 6 keer draag, terwijl drie euro voor dagelijks comford wel zo'n beetje de max vind? Dat ga ik dus anders doen. Veertig euro voor pantoffels is niet teveel.
- De eerstvolgende stop was de webshop van All Saints! Die net dit jaar besloten om ook in NL verkrijgbaar te zijn... jaaaah hoor, en bedankt! Maar we hebben het net goed gemaakt met een echt niet te dure legging en een shirt als tastbaar bewijs van onze liefde.
- Dan hoef ik alleen nog maar een paar Nike Air Max om in mijn directe mode behoefte te voorzien, daar ga ik later deze week eens rustig voor zitten. Te veel opties!
- Dan nog de moetjes: onderbroeken en BH's. Maar ook deze ga ik vanaf dit jaar anders benaderen. Minder praktisch is zeker zo leuk. Een verwassen zwart hemd voelt toch heel anders als je weet dat je er pure sexiness onder zit. Tenmiste als mijn lijf weer tot acceptabele proporties wil slinken na de bevalling.

En dan de terugblik, wat heb ik geleerd:
- Dit kan ik dus.
- Ik beloon mezelf met mode, daarvoor is geen enkel substituut.
- Mode is vermaak van het belangrijke soort. Alles eraan! De bladen, de styling, de seizoenen, de ontwerpers en merken, de winkels en gewoon de kunst ervan. Daar ga ik me dit jaar weer volledig aan over geven.
- Dan is er nog de grote les dat ik echt niet mijn eigen kleding ga maken of vermaken. Ik heb het gvd druk genoeg!

Lieve mode, ik zal je nooit meer verbannen naar een blog.

Vera, dankjewel voor je penvriendinschap. Ik vond het fijn.
Wanneer kom je naar mijn nieuwe spullen kijken?

Dikke kus
Jeanine


Geen opmerkingen: