maandag 30 september 2013

Commercie zetel


Lieve slimme Vera met je vooruitziende blik,

Ik ben het zat... ik vind er niks meer aan. Als mensen me vragen hoe het ermee gaat kan ik alleen nog maar grommen. En nee, dit zijn geen ontwennings verschijnselen. Dit is nou oud-hollands mokken. Ik heb je zelfs al een wanhopige sms gestuurd waar je wijselijk niet op reageert, want wat dacht ik dan? Dat dit leuk zou zijn?

En dan te bedenken dat met name ík zo benieuwd was naar wat het met me zou doen. Ik stond te trappelen om van mijn luie commercie zetel af te komen om nu tot de ontdekking te komen dat die zetel mijn massagestoel à la Friends is. Even lelijk als noodzakelijk en dus wil ik er maar geen afstand van doen. 
Hoor mij, ik zit te sikkeneuren terwijl de schaammantels nog niet eens af zijn. Die gaan geweldig zijn! Net als mijn grote 2014 wensen collage. En eigenlijk is mijn garderobe nog steeds niet uitgeput. Alhoewel het nu in ons altijd tochtende huis niet echt comfortabel is om met je blote nippels en blauwe tenen de ene na de andere outfit te testen, kan het zoeken naar "nieuwe" combinaties uit eigen kast wel weer opnieuw beginnen nu de blaadjes vallen.

Wie zei ook weer dat dit makkelijk zou zijn? Jij in ieder geval niet. Jij was veel realistischer. Ik kom mezelf nu tegen en het kost me moeite om vriendelijk te kijken en aardig te groeten. 



Geen opmerkingen: