vrijdag 13 september 2013

schaammantel


Oh god Vera, die schoen! 

Zo'n mooie slingback die al je dagkloffies zonder moeite tot avondtoilet omtovert. Uitverkoopje of niet... onmisbaar. In ieder geval in jouw garderobe.  Jouw slingbacks zijn mijn rode loafertjes die van grijs en blauw, bam, fullcolour maken. Arme jij! Ondertussen heb ik hier hele andere problemen. 

Ik heb iets gekocht. Een jas van de Zara. Zo'n halflang zakkig colbert model. Ik zweette al peentjes voordat ik in de winkel was, bang dat een scheeuwgrage Judas me zou herkennen. Of wat nou als er achter de toonbank een foto van ons hangt met daaronder: VERKOOP NIET TOEGESTAAN! Maar ik mocht gewoon naar binnen, ze hadden het zelfs voor me klaar liggen, want op internet gekocht. Véél te gemakkelijk. 
Ik ga 'm weer terugbrengen. Dat was al het plan hoor, echt! Ik heb het patroon al overgenomen zodat ik hem kan kopiëren. Maar ik schaam me. Zelfs de als altijd onvriendelijke verkoopster heeft me er niet beter over doen voelen. Dit is een van de lelijkste dingen die ik ooit heb gedaan op modegebied en sowieso het lelijkste dat ik dit jaar heb gedaan. Het jasje kost notabene maar €70. Daar hebben een ontwerper en naaiers hun handen vol aan gehad en wat doe ik? Ik maak het na! Ja natuurlijk, de ZARA zal 'm daarna heus wel weer aan iemand anders verkopen.
Niet getreurd, het is al gebeurd. Dit is Fashion Reset in full swing. Ik wil iets en ik vind een weg om eraan te komen. Zo zou ik dit nog jaren kunnen volhouden. Maar dat hoeft niet want het is over 4 maanden al over. En daar kijk ik naar uit, MAN! Ik vind er echt geen flikker meer aan. Voor mijn gevoel heb ik wel al laten zien dat ik het kan. Mijn garderobe zou het misschien zelfs nog wel meen jaartje kunnen volhouden. Maar voor wie, voor wat? Ik ben het even kwijt. Ik wil mezelf weer eens lekker kietelen met een prachtig dingetje. Daar hunker ik zelfs naar. Ik zie mezelf al thuis alles uitpakken en voelen en voor de eerste keer aanhebben.

Wat betreft de jatjekker. Ik heb maar meteen een medeschuldige gemaakt. Dank je Vera. Kunnen we straks samen schuldbewust door de stad lopen in onze schaammantels. 

Liefs Jeanine.

Geen opmerkingen: