woensdag 6 februari 2013

Pure winst


Vera,

Ik heb vorige week op zijn minst driehonderd euro pure winst gemaakt. Echt waar! Voor werk was ik in Kopenhagen, een heerlijke stad! Mooie straten met prachtige mensen en misschien nog wel mooiere kleedjes. Het was fantastisch. Ik mocht daar winkelen ter inspiratie, modetrends spotten die ik niet kan shoppen en beurzen bezoeken die me vertellen wat ik volgende winter  graag wil hebben, maar niet mag kopen. Ik zag bomberjacks in bloemdessins en zwart-wit botsende blokstrepen op prachtig felle jungle taferelen. Handige heuptassen die je allang niet meer op je heup draagt maar over je schouder en machtige kantwerkjes. Ik had het allemaal nodig. Met als verleidelijke kers op de giftige taart dat perfecte paar Nike Air Max dat ik vorig jaar niet kon vinden en me daar nu brutaal stond uit te lachen.

“De kat op het spek binden” heeft vorige week een geheel nieuwe dimensie gekregen. Eentje met een onverwachte twist, want wat ben ik trots op mezelf. Ik heb niks gekocht, helemaal niks! Ik ben helaas vergeten op te tellen wat ik allemaal niet heb afgerekend, maar ik durf te wedden dat ik zéker driehonderd euro heb bespaard. Of, zoals ik het zelf graag noem: pure winst!

Sterker nog, de eerste maand van onze Fashion Reset is voorbij gegaan zonder zelfs maar naar mijn budget voor tweedehands kleding om te kijken. Dat zijn dus nog eens vijfendertig keiharde euro’s. Opgeteld kom ik dan op een totaal van driehonderdvijfendertig euries schoon aan de haak, mevrouwtje. “Wat zal ik daar eens van gaan doen?” Denkt mijn koopzieke brein meteen.

Maar niets is wat het lijkt en dit succes zal ongetwijfeld maar van korte duur zijn. Want ook mijn vlees is zwak en ik sta echt niet voor mezelf in als ik volgende week met dezelfde opdracht in Parijs ben en in de Kiliwatch sta, of een andere willekeurige vintage boutique. Ach en wee...

Liefs Jeanine

Geen opmerkingen: