vrijdag 9 augustus 2013

Sorry baas... Baas?!


Vera,

Ik kreeg van jou het liefste en schuldbewustste kaartje ooit als excuus. Dat is toch helemaal niet nodig? Al was het maar omdat we het puur voor onszelf deden toch? Kom kom, Vera. Zo'n big deal is het dus niet. De uitdaging gaat gewoon door, dit is gewoon part of the deal. Even terug naar de dieet-vergelijking. Stel, je verslindt op een zwak moment een chocolade taart, dan kun je de volgende dag toch zeker weer beginnen met crackers en magere kruidenthee? Ik hoop vooral dat hebt genoten van die "taart" en dat nog steeds doet, anders is het allemaal voor niks geweest.

Ik zeg wel zo makkelijk dat de uitdaging door gaat, maar wil je dat nog wel? Nu je weer die nieuw-geur hebt geroken? Wist je dat hier een eau de toilette op is gebaseerd? Wel met name voor nieuwe Ferrari's met van die over-de-top lederen bekleding maar dan nog. Die bikini van twintig euro moet voor jou hetzelfde hebben geroken, na 7 maanden "clean" te zijn geweest. Denk er maar eens over na daar in Spanje, pootjebadend met je borsten stevig ingesnoerd.

Daarbij, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Ik had mezelf namelijk al beloofd dat ik een kleine misstap mocht begaan want: zwanger. Dat kan toch helemaal niet! Ik stelde dat moment uit tot ik iets vond wat me door de winter heen ging slepen. Iets exorbitants waarvoor ik dan heel brutaal die zwangerschaps kaart zou inzetten. Iedereen zou het me vergeven, zeker weten. Erm dingske dat ik ben... Mijn zieke brein had al een misdadig plan uitgewerkt en ik zou er nog mee wegkomen ook. Dat is nog veel erger!
Maar nu jij me voor bent kan ik dat niet meer maken. Sterker nog, ik wil het helemaal niet meer, want het voelt ineens als een wedstrijd en ik sta 1 punt voor, dus toch een beetje baas. Nu moet ik sterk blijven. Rug recht, buik vooruit, waggelen tot de vodden in draden over mijn schouders hangen en mijn vliezen breken. Dat kan ik. Dat ga ik gewoon doen.

Nu is het wachten op je tegenbericht. To shop or not to shop?
x Jeanine

Geen opmerkingen: