dinsdag 15 januari 2013

De Droom

-->
Lieve Jeanine,

Ik droomde vannacht dat ik iets nieuws had gekocht! En toen kwam ik er in die droom achter dat dat natuurlijk helemaal niet mocht! Wat een horror. Ik liep net de winkel uit toen ik het me besefte. Ik draaide me om en probeerde het terug te brengen, maar er stond ineens een enorme rij bij de kassa. Het was ondergoed en toen ik aan de beurt was deed de juffrouw van de winkel ook nog eens erg moeilijk en zuur.

Deze dromen had ik ook toen ik stopte met roken. Droomde ik dat ik weer rookte en in de droom ontdekte ik dat ik eigenlijk gestopt was. Werd ik wakker met eerst drie seconden een enorm schuldgevoel en meteen daaropvolgend een enorme opluchting. Dat was een geweldig moment. Ik mis ze wel, die dromen. Maar dit. Is het zo erg gesteld met me, dat dit droomtechnisch gezien, in hetzelfde rijtje thuishoort als mijn verslaving aan nicotine?

En waarom ondergoed? Het enige in het geliefde modespectrum waar ik niet zo gek op ben is ondergoed. Ik draag het wel natuurlijk (hallo, cup D), maar meestal bescheiden in zwart kant. Dit had een vage zalmkleur. De kleur van meningloos, van gekookte kipfilet, van hoogpolig tapijt. 
Goede psycholoog die hier iets van maakt.

Het goede nieuws is dat mijn handschoen terecht is. Best fijn met deze temperaturen. Wat een luxe he, handschoenen. Het slechte nieuws dat de hond mijn sloffen heeft proberen op te eten. Ik heb net drie euro geboden voor sloffen op Marktplaats. Ik wil geld betalen voor gedragen sloffen. Waar vreemde voeten in hebben gezeten. Met eelt, kalk en zweet misschien wel. Het zijn ook nog van die Spaanse. Sloffen dan. Mmm, misschien dat ik daar nog een nachtje over slaap.

Veel liefs,

Vera

Geen opmerkingen: