woensdag 2 januari 2013

los in de kooi


Vera, 

Mijn eerste paniek aanval is een feit!
Het was oudjaarsdag, de aller, allerlaatste dag dat we nog kleding mochten aanschaffen. Ik had net heerlijk gelunched met een vriendinnetje en haar vol overtuiging en enthousiasme verteld over onze Fashion Reset. Dus precies in de right state of mind om efficiënt de laaste aankopen te doen en werd daarbij ook nog bijgestaan door een lijstje dat me precies vertelde wat ik mocht aanschaffen. Dit kon niet mis gaan.
­
De eerste winkel was H&M: The root of all evil! Maar... ze hebben wel cheape onderbroekjes en sokken dus: score! Chop chop door naar de Bijenkorf voor leuke sokken voor in die rode loafertjes... niks! Ze hadden echt helemaal niks?! Lichte paniek sloeg me om het hart. Ineens waren die sokken het allerbelangrijkste op mijn lijst, terwijl ik toch al 5 paar zwarte had gescoord. Want met sokken kan ik iedere outfit kek en stylish maken. Een mini-motiefje boven mijn Vans maakt ze chique. Fishnet kousjes onder een sigaretten pijp is spannend en een paar fel roze boordjes uit een paar dr.Martens maakt van grunge plots een vrolijke stroming... Ik moet die sokken!
Snel naar de V&D. Onderweg bij Pieces nog een legging gescoord dus ik voelde me net iets beter, totdat de V&D ook alleen maar goud gespikkelde party panties had. Onbegrijpelijk! Sokken zijn toch  hip en happening? Ben ik de enige die dat weet? Hoezo snappen de inkopers van de V&D dat niet? Van pure ellende en met verhoogde hartslag heb ik toen een paar best prima sokken in een best prima kleur afgerekend. Maar het zat me nog niet lekker.
De HEMA was mijn laatste kans op fancy sokken en daar moest ik toch zijn voor onderhemdjes. Ik heb wel 40 rondjes om het sokkenvak heen gelopen. Struikelend over puberende scooterjeugd die een vlees panty zocht om onder hun te korte pailletten jurk en in hun zweet Uggs te “swaggen”. 

Maar het dieptepunt van de dag was toch wel dat mijn vriend onze dochter van school heeft moeten ophalen, omdat ik met alle geweld, natuurlijk zonder resultaat tot één over vijf in de stad moest zijn om het maximale eruit te halen. Het deed me denken aan die reclame waarin een vrouw haar excuus maakt aan het kindje dat ze net overreden heeft, omdat ze anders te laat zou zijn voor GTST... Waar is mijn realiteitszin gebleven?

Ik ben weer wat gekalmeerd. Ik kom mijn jaar wel door. En aangezien er geen tijd meer was voor wat ik écht nodig had, namelijk BH’s, zet ik dit jaar in op de bohemian trend: lekker los in de kooi! Alvast wat om je op te verheugen.

Alle liefs,
Jeanine

Geen opmerkingen: