dinsdag 8 januari 2013

saai als ALDI muesli



Vera,



Het was echt alleen maar naïef van me te denken dat ik even in twee uur mijn basis-verzekering voor een jaar af kon sluiten.

Ik ben inderdaad net een kerel als het op shoppen aankomt. Zo heb ik 3 dezelfde broeken, want die zitten lekker. En ik koop ook altijd dezelfde hemden, steeds weer opnieuw. Ik word al moe van de gedachte aan het zoveelste prachtige niemendalletje dat blijkt op te kruipen, af te zakken of meer van dat gedoe waar leuke ondermode nou eenmaal een patent op lijkt te hebben. Hoor mij, wat praktisch!

Alhoewel, ik kan er eigenlijk al niet meer rouwig om zijn nu ik zoveel medestanders heb die (ieder om z’n eigen reden) heel blij worden van het moment dat mijn bh’s op zijn. Zeker minder praktisch, maar wel gratis én uitdagend… Ja, ik kan het nog hebben.



Ik vind het moeilijk om mijn garderobe aan jou te laten zien. Zoals jij bang was voor mijn reactie op jouw veertig t-shirts voor op twee leggings, ben ik bang dat jij mijn kast saai vind. Of nog erger: zonder mogelijkheden! Ik kan namelijk al hard gaan op een kwaliteit of op een naadje op precies de juiste plek. Van die details waarvoor het geoefende oog al naar een leesbril graait. Dus eigenlijk alleen maar SAAI! Als die spullen nu al de uitstraling hebben van ALDI muesli, wil je er over een jaar al helemaal niet dood in gevonden worden. Doe mij dan maar een onpraktische, borrel garderobe net als jij. Wel een geluk dat ik van mezelf in december nog een paar rode schoenen mocht kopen. Die gaan mijn redding zijn.

Ik moet eerst die kast maar eens uit gaan mesten. Schatgraven in mijn eigen verzameling. Wie weet, doe ik nog geweldige vondsten. Of kan ik van twee vodden een meesterlijk nieuw stuk maken. Want ideeën genoeg: Lapje leer op de schouders, een dikke rits erin en mijn Chanel by H&M is weer good to go.

Daar heb ik wel zin in, om dat samen met jou te doen. Als het aan mij ligt zitten we straks, Mad Men op dvd, sokken te stoppen. Meditatie door moderatie.

liefs


Geen opmerkingen: