donderdag 17 januari 2013

binnenstebuiten


Arme Vera,

Jij droomt dus over lingerie... even internet raadplegen: “Als je droomt dat je koopt of winkelen voor lingerie, geeft aan dat u compenseren voor je innerlijke gevoelens van leegte. U kunt proberen om een aantal seksuele | emotionele behoefte te vervullen. Als alternatief, kunt u proberen uw imago en attitude verandering. Misschien voel je je een weg aan de binnenkant, maar gedragen zich op een andere manier aan de buitenkant.”

Wat zou google translate hiermee bedoeld hebben? Dat jij je leeg voelt van binnen omdat je gestopt bent met kleding kopen? Dat je je daarom nu niet meer kunt voordoen als iemand die je niet bent? Of wil het gewoon zeggen dat het hoogtijd is dat je eens iemand trakteert op een avondje drank, klets en seks? Ze hebben echter een punt, je staat wel aan de vooravond van een imago en attitude verandering.
Dat laatste geldt ook voor mij. Ik betrap mezelf nog regelmatig op het screenen van een sale-etalage, of het in gedachten noteren van een “handige tas” op mijn to-shop lijst. Maar ik voel tegelijkertijd dat deze nieuwe kritische blik op mijn aankoopbeleid zich in mijn systeem aan het nestelen is. Zo heb ik net het te dure telefoon abonnement met dito phone ingeruild voor een cheap ass abonnement (Daar moet ik wel nog even een matching mobieltje bij scoren). Ik hoop zó dat mensen me nog weten te vinden als ik geen whatsapp meer heb. Jij weet net zo goed als ik dat feestjes gewoon doorgaan als ik er niet ben.

Kijk, zo gaat dat dus! Voordat je het weet heb je van jezelf een outcast gemaakt en sta je huidkleurig ondergoed te kopen waarvan je niet eens wist dat je dat wilde hebben. En overleg met je vriendin a.k.a. geweten is geen optie want je bent niet online. Wat een horror inderdaad! Nu begrijp ik pas wat google translate eigenlijk wil vertellen: Als je vleeskleurige lingerie draagt, draag je je binnenkant als het ware aan de buitenkant. Zo communiceer je dus je ware ik naar de mensen toe. Oh, dáár willen we naartoe? NEE STOP! Daar wil ik helemaal niet naartoe.

Laat het analyseren van dromen maar gewoon over aan een ander. Slaap lekker, sta op, wrijf de slaap uit je ogen en pak een te lichtgevende combinatie uit de kast voor een doordeweekse dag. Wordt die outfit! Want wij van Fashion Reset werken van buiten naar binnen. Daar doet dit jaar van bewustwording hopelijk niets aan af.

Ik ben maar een sms van je vandaan,
Jeanine


Geen opmerkingen: